Sunday 11 September 2011

Kembali ke Shah Alam..


Assalamualaikum semua..
harap korg semua sihat..=)
since agk bz lately ni, mlm ni br la dpt update blog..
bkn nk tulis byk2 pn..
cume nk share cite tntg aku..
actually aku exited sgt bile dpt smbg stdy kt s.alam..=)
wlaupn pd aslnye niat aku ni xnk teruskn study..hehe..
nk taw knp aku exited?
sbb..ktorg 1 family byk kenangan kt s.alam ni..
dulu kn aku ddk kt Bandar Baru Sg. Buloh..
so xde la jauh pn dgn s.alam ni..
kdg2 g tgk go-kart..

go-kart


aku igt lg, mse kecik dlu PKNS tu mcm buruk skit..hehe..
skrg dah cntik skit..dah cat lain..x sme ngn dlu..
jln2 wktu petang..beli roti, bg kt ikan, swan ngn tortoise kt tasik tu mkn..hehe..
xpn klau kt umah tu roti expired ade byk, msti bwk g taman nk bg kt ikan, swan ngn tortoise..hehe..
dlu aku kecik lg..sklh rndah..xdpt naek bnde alah yg kayuh2 mcm basikal kt ats air tu..
ape ntah nama dier..x jmpe gmba plak nk tnjuk..
bnde tu ade bmbung..alaa..msti korg taw pnye..hehe..
kne pkai life jacket..akk ngn abg aku je yg dpt naek ngn ayh..
smpai skrg aku teringin nk naek bnde alah tu..
tp xpe..maybe 1 day turn aku plak..hehe..tp xtaw la skrg ni ade lg ke x kt tmn tasik tu..
dlu, mse zaman mak aku b'cinte ngn ayh aku, time tu mak keje kt s.alam..seksyen 2..
sewa umah rmai2 ngn mmbr..
ayh plak sllu ulang alik ke s.alam, nk jmpe mak pnye pasal..hehe..
abg aku plak, bile dier da naek form 1, dier msuk asrama agama yg dkt sgt dgn msjd s.alam tu..
nk dijadikn cite, akk aku pn msuk skolah yg sme..
so almost tiap hjg mgu ktorg akn dtg melawat..
bwk bekal makanan, tikar, pastu bentang kt bwh pokok dlm kwsn msjd s.alam..
makan rmai2 kt ctu..best sgt..korg try la skali..=)
kawasan kt dlm msjd s.alam tu kn luas..ktorg sllu plih kt area yg nmpk tasik..
kt ctu ade jeti kecik/laluan..aku sllu g ctu nk tgk ikan..hehe..
seronok bile igt zaman kanak2 ni..senyum sorg2..=)


nmpk x ktorg kt bwh pokok tepi tasik tu??hehe..
cube la carik..smpai mati pn xjmpe kot..~~


skrg, umur aku dah 21..so turn aku plak utk menetap kt s.alam ni..hehe..
lps ni, maybe 2thn++ akn dtg, adk aku plak akn smbg degree kt uitm s.alam ni..
mak aku kate, nmpknye semua anak2 merasa study kt s.alam..kembali ke tempat mak ngn ayh aku mase mude2 dlu..hehe..
ok la..tu je yg aku nk cite..
nnt klau ade mase, ade duit, aku nk jelajah lg s.alam ni..
sbb da byk sgt perubahan yg aku nmpk klau nk dbndgkn dgn mse dulu..
td br jelajah skit..naek bas g tesco..
maklumlah, org xde transport..tpakse la naek bas ke sane ke sini..
tp xpe..tu la yg dinamakn pengalaman..kn?? =)
ok la..da ngntk ni..nk tdo..
tq 4 reading..slmt mlm..=)


5 comments:

Fikri Taufik said...

selamat datang ke sh alam... dunia penuh warna warni(* ayat xley blaa.)

~ ika popo ~ said...

mcm pelangi..hehe..

POPO said...

sy pn kt shah alam gk ni...

~ ika popo ~ said...

xyah bgtaw..sy dah taw..hehe

Hanim Irsyad said...

daa lamee daa jalan-2 shah alam.. :)
slalu lalu jew... huhuu

http://irsyanim.blogspot.com/2011/09/jalan-jalan-before-masuk-blajaa.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...