Friday 30 September 2011

Toilet..


Hello/Assalamualaikum semua =)

hari ni aku nk cerite tntg toilet..
toilet? mcm geli je..hehe
ok la..xnk ckp pnjg..
aku cume nk bgtaw yg aku xsuke gune toilet kt cni..huhu..
mse kt UiTM Perlis dlu toilet dier best..
sbb btol2 baru lps renovate mse tu..
so everything masih nmpk baru & bersih..
tp kt cni?huhu..tgk mangkuk jamban pn aku dah x lalu..
bile dlm toilet, aku akan tutup mate ok! *jgn gelak (O.o)
aku bkn nk kate ape..
blh x korg imagine mangkuk jamban yg sekelilingnye penuh dgn sise2 degil yg dah permanent kt ctu?
huhu..sgt menggelikan..
aku sampai pilih2 kot nk masuk toilet yg mane..
aku hanye sanggup masuk 1 toilet tu je..tp dier punye tangki ade sikit leaking..
so air tangki akan menitik2 ats lantai..
but it's ok sbb mgkuk jamban dier bersih..sbb xde org gune toilet tu..hehe..
i wonder...klau la mangkuk jamban tu diberus setiap hari, msti najis2 tu xkan melekat & terus permanent kt ctu..btol x?
aku tgk makcik tu cuci just simbah2 air sabun je..x sental pn..sental lantai je..huhu..


kalau letak Harpic kt sekeliling mangkuk jamban tu
pn dah ok...


aku bkn la nk memilih sgt..
toilet umah aku x lawa pn..cuma bersih, dah memadai..
kan kebersihan tu sebahagian drpd iman..aku rase semua org pn taw tu..
aku x suke masuk tandas yg aku rase x bersih..
aku sanggup tahan..atau..keluar balik tanpe 'membuang' ape2 pn kt dlm tu..huhu..
lg 1, x abes lg cite pasal makcik cleaner kt cni..
aku tgk makcik tu slumber je jirus rambut yg segumpal tu masuk dlm lubang!
oh makcik..tolg la jgn buat mcm tu..nnt tersumbat..
rambut adalah satu benda yg sgt ssh dileraikan/dimusnahkan..
sbb tu la tolong jgn buang rambut dlm lubang..
nnt klau tersumbat, bkn sikit2 kos nk repair piping system tu..
huhu..sedih aku mengenangnye..
aku nk sgt tegur makcik tu smlm..
aku dah dtg dekat..
mmg nk sgt ckp tolg jgn buang rambut yg segumpal tu dlm lubang lagi lepas ni..
tp ble dekat je ngn makcik tu, lidah aku jd kelu..hilang keberanian..
aku just mampu senyum je..sbb aku tkt nmpk biadap sgt klau tegur kesilapan org tua..huhu..
hmm..makcik,makcik...xtaw la ape aku nk buat..
x kan nk tmpal notis dlm toilet kot?haha..
kawan2, klau ade terjumpe notis "jgn buang rambut ke dalam lubang", tu pasti keje aku! ;p
ok la..ckup la smpai ctu je yg aku nk ckp..
pesanan aku pd kawan2, klau rmbut gugur time mndi, tolg la kutip..
jgn dibukak penapis tu, pastu terus buang dlm lubang..
hmm..klau mcm aku, mmg aku geli la nk kutip rmbut tu..klau kt uma sndri blh la..
tp klau kt cni, ntah rmbut sape2 la..lg 1, da bcampur dgn sise2 lain..huhu
sbb tu aku klau blh nk je mntk tolg makcik cleaner tu buat kje dgn btol..
tp apekn daye..aku cume mampu tegur dlm hati & kt blog ni je..huhu..
ok la..tu je la kot..
semoga hepi sllu..
tata..=)


3 comments:

AdilaKaman said...

aku ingat ka bila semua dah degree, tak ada masalah 'sisa-sisa pepejal' yang TERtinggal. rupanya, adaaaaaa jugak! -,-"

~ ika popo ~ said...

taw xpe~~~

POPO said...

hahaha....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...