Monday 5 September 2011

Sedapnye Menu Lunch =)


Assalamualaikum semua..=)

aku xnk cakap byk..cuma nk bgtaw betapa sedapnye menu tghri aku hr ni..
mmg berselera gile aku mkn..bertambah2..hehe..
semua org puase hr ni..so, aku yg xleh puase ni kne la masak sendiri..
sbb tu aku masak lauk simple tp rasenye mungkin paling sedap di alam semesta..haha..
skrg aku nk tnjukkn korg menu ape yg sdp sgt tu..jom...


nasi putih panas..
kau bg la aku ape2 makanan yg sedap dlm dunia ni..
semua aku makan selagi halal..
tp akhirnye aku ttp akn carik nasi putih jgk..
dasar org melayu..hehe..
ikan bilis goreng dgn bawang + kicap..
haa..tgk tu..hitam kilat kicap jelas
kelihatan kt bawang tu..hehe
<gambar hiasan..sorry tuan gambar, saya cilok.. ;p >
nmpk sedap kn..??mcm ni la rupe telur aku td..
biase klau aku mkn msti tambah sos kt tepi pinggan..yummy!


<gambar cilok>
sambal belacan tumbuk, dgn tempoyak mmg favourite aku..
pndek kate tekak aku ni mmg melayu sejati lah..hehe..


sedap kn??hehe..sbb tu la laju je aku mkn sorg2 tghri td..
tekak aku plak mmg melayu sejati, so mmg kena la dgn menu2 ni..
tp 1 je yg aku xleh terima..aku x leh terima makanan pedas..
aku blh mkn makanan pedas yg biase2 je..bkn yg pedas meletop tu..
klau buat smbl belacan, xpyh la ssh2 letak cili api..

aku cume tahan makan cili biase je..
makin umur aku meningkat dewasa, makin aku x thn pedas..
mse kecik dlu mcm ok je aku rse..huhu..
anyway, aku harap sgt dpt hsband yg xkuat pedas..klau x, payah r nnt..huhu..
ok korg2 semua..tq 4 reading..hv a good meal..tata..=)



2 comments:

POPO said...

oohhooii...da la ngah puase ni..mmg mnggugat keimanan btol la...hehehe

~ ika popo ~ said...

haha..saba2..xlme dah nk tnggu wktu mgrb ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...