Tuesday 14 August 2012

Diari Ramadhanku - 2012


Assalamualaikum semua..salam Ramadhan =)

Tak byk yg aku nk cite tntang Ramadhan kali ni..
Ape yg pnah aku bgtaw, aku kje part time kt kdai baju..
Tapi aku x bli baju rye kt ctu pn..beli kt tmpt laen..hehe..
Sebab baju hijau xde jual kt kdai aku..
Ade pn sikit je tapi aku x berkenan sgt..
Aku cuma dpt beli 1 baju je kt kdai tu..biase2 je baju tu xde manik2 pn tapi aku suka design corak dier..bg aku baju tu simple but nice..
Aku klau blh nk carik lg 1 baju..baju kurung biasa..
Tapi baju kurung skrg ni susah nk carik yg aku berkenan..
Corak biase2 je..klau nk beli kain, then tempah, mcm pelik pulak sebab aku jarang tempah baju..mmg tiap2 tahun beli baju siap..
Baju kurung moden mmg cntik, dah beli dah pn tapi ikut shape badan sikit la..aku klau blh dah xnk pkai lagi baju2 mcm tu..tapi klau nk beli size besar, bahu jatuh & lengan menggelebeh la pulak..so beli je la yg fit tu..kene la bukak dart dier nnt..huhu..
Hmm..sepanjang aku bkerje ni, mcm2 ragam customer yg aku jumpe..ade yg annoying..annoying gile! tapi malas la aku nk cite..
Lagi, aku suke tgk org lalu lalang..banyak yg kte blh nmpk..
Contohnye org yg x mnghormati Ramadhan..bulan puasa pn masih lagi nk pakai seksi..buat kurg pahala puasa org yg tgk kau je!
Pastu aku suke tgk gelagat suami melayan si isteri..
Ade yg kasar dgn isteri..ade yg baek sgt layan isteri..
Tapi kan...kebanyakan yg aku nmpk, isteri selalunya nmpk lebih tua dari suami..betul cakap mak, org pmpn klau nk kawen elok pilih lelaki yg lebih tua dari kte sbb pmpn cepat nmpk tua!
Bila dah beranak, x jage badan, badan kembang sana sini, ala2 mak cik padahal kebanyakan suami diorg masih nmpk muda..ade tu bukan setakat nmpk muda, tapi hensem gile ok! aku x la tergoda pn..cuma aku tbe2 rse takut..harap nnt aku pndai la jage diri, jage penampilan lepas kawen..huhu..yg pnting, kena pndai jage suami!
Hmm..laen2 aktiviti bulan Ramadhan ni cume tarawih..
Tu pn aku dpt tarawih kt surau cuma lebih kurg 3 hari dlm semnggu time cuti..klau keje, aku buat tarawih sndri je kt rumah..
Tahun ni ade jgk berbuka kt luar dgn family..
Mulenye ayh nk bwk ktorg ni mkn nasi arab..
Keluar rumah lewat dah dekat nk azan..sekali smpai sane, dah penuh gile..lgsung xde kosong! x sngke plak camtu..nk balik rumah, makanan lgsg xde sbb mak x masak hari tu..nsb baek ade hotel bdekatan buat buffet sempena bulan puasa..ape lagi, hari tu bbuke kt hotel la..hehe..datang terus bayar, amek makanan, terus azan..kembung jgk la perut nk merasa byk2 jenis makanan..dah bayar, rugi klau x merasa semua menu..btol x??hehehe
Then smlm baru la dpt makan nasi arab..tu pn ayh booking awal..
Overall, mmg sedap..sepinggan RM13 tapi ayh punye RM21 sbb ayh order nasik lain skit (Nasi Mandi) lauk daging kambing..
So kt bwh ni ade gmba =)..tapi sorry la sebab 2 gmba atas tu kurg jelas skit sbb lupe bwk camera..huhu



Pembuat Tortilla..hmpir semua pekerja dari Arab..

Yang ni makan kt rumah sbb dah kenyang kt sne..
1 = RM6..3 = RM12..so baek beli 3 kn =)

Nmpk sedap x??jgn jeles..hehe..


Sebelum berbuka smlm, seharian aku ngn adik bershopping sakan dari pagi..jadi driver terhormat la aku skrg ni..hmm...
Hari ni, jap lagi nk bwk mak plak g shopping..
Smlm ktorg belikan baju raye utk Cassandra jugak..
Warne pink 'gitu'..siap ade ropol2 lagi..hehe..
Mase mule2 pkai, dier jalan x betul..jalan mengundur ke belakang..haha! tapi ble dah brape jam pkai, ktorg bukak, muke dier mcm x puas hati je ktorg tnggalkn baju dier..hehe..mne blh pkai lame2..nnt raye dah x cntik lagi..


<click photo to enlarge>


Comel tak I pakai baju raye??


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...