Tuesday 26 July 2011

Bukan Aku Tak Bersyukur.....


Ramai org bersedih sbb x dpt tawaran smbg study..
tp aku??..aku ni dapat tawaran smbg study..
cuma aku yg x nk smbg study..
"bukan aku x bersyukur..."
cuma aku dah x de minat nk study lg..
..wlaupn aku taw aku masih berkemampuan dr segala segi utk terus study..
"bukan aku x bersyukur..."
aku x pernah jd budak bodoh ke mane saje aku pergi..
Allah selalu bg keputusan yg baek pd aku wlaupn aku malas, kurang usaha..
"bukan aku x bersyukur..."
tp...segala2nye terletak pd kehendak dri sndri..
klau dri sndri dah rse xnk study, buat ape dipaksa lg?..
wlaupn mungkin ade banyak golongan yg akan pndang rendah pd aku klau aku x smbg study..
aku taw..tu semua hakikat yg aku kena terime..
aku cuma perlu pekakkan telinga utk setiap soalan yg bakal diajukn
oleh semua org sekeliling aku..
tak pe la..aku akan cuba bentuk masa depan aku sendiri..
aku akan cuba hadapi semua risiko yg bakal muncul akibat aku x berpelajaran tinggi..
tp semua org perlu igt, rezeki kita sudahpun ditentukan oleh Allah..
kita semua x taw ape yg akn berlaku pd mase akn dtg..
aku harap Allah sentiasa membantu aku, permudahkn urusanku..
...amin....



8 comments:

AdilaKaman said...

kita takkan jumpa di Shah Alam nanti?

akema yazid said...

ika, seriuussss???




xpa, kalo dah xminat,
nak buat mcm mana..
insyaAllah, Dia tawu apa yg terbaek utk hamba Dia..
all da best!! :)

~ ika popo ~ said...

dila: klau jmpe pn mgkin sbb aku dtg melawat popo kot..haha..
akema: tq..=)

POPO said...

amin syg....

aenmatderis said...

kau bia betik doh...
nanti si popo sape nak teman dye gi makan?
kau tak kesian tggal dia sorg2 kat sana?

AdilaKaman said...

MELAWAT POPO?MELAWAT POPO jaaaa?

weyyyyy, takkan nak MELAWAT POPO ja kot? :P

~ ika popo ~ said...

adila: aku melawat popo, tp klau aku baek ht, aku bwk makanan byk2 utk korg semua jgk..kte berkelah ramai2..haha..
aen: popo mcm la xde kawan lain..haha..
korg semua: aku ni jenis x tetap pndirian skit..mne la taw klau tbe2 aku berubah ht nk smbg stdy ke..hehe

Dhiya Fariza said...

all the best darling. God will always be with u :) whatever path you choose i wish u all the good luck there is in the world to u :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...