Tuesday 5 July 2011

Manjakn Diri di Spa..=)

..Hello/Assalamualaikum..


sihat semua?harap korg semua sihat walafiat..
aku ni dah lme sgt x update blog..
maklumlah da kje, so mmg bz gile r..huhu
hr ni aku cuti, so blh la update blog..=)
sbnanye byk lg cite tertangguh yg aku nk cite kt korg..tp aku bz..huhu..
xpela..aku cite yg ni dlu la..yg lain tu tangguh lg..hehe..
ok la..memandangkn hr ni cuti, aku nk share skit la ape yg aku buat hr ni..
x lain x bukan, msti la g spa..tgk tajuk kt ats pn da taw..hehe..
nk taw knp aku g spa?msti la sbb aku teringin..tmbh2 plak tgh promotion..
aku da lme teringin nk g spa cume xberkesempatan je..
sblm ni aku pnah ckp ngn mak y aku nk try g spa..
mak kate, pegi la..kwn mak yg sorg tu kn ade spa..
aku bkn ape..aku xnk pegi yg tu sbb aku tkt malu nnt..
msti la kwn mak aku tu dah taw struktur body aku lps treatment nnt..malu la..huhu..
so aku decide nk g spa lain je..biar sesiape pn xknl aku dlm tu..xde la aku malu sgt..huhu
ok la, proceed..biasenye klau g spa utk buat treatment 1 bdn, msti kne cas RM300++..
tp sempena raye promotion ni, dier special skit..bkn special skit, tp special byk kot..hehe..
mne x nye, ALL FOR RM 98 only!! murah x?? murah kn..save up to RM 212 ok..gile..hehe..


ni la spa nye..spa ni dekat gile ngn uma aku..jln kaki pn blh..hehe..
dier kt bangunan kedai baru..kwsn uma aku ni mmg tgh pesat membangun..so sbb tu rse senang je nk carik keje ke ape..nk mengabiskn duit pn senang jgk..hehe..
kn cuti ni aku kje kt mydin mall kn..kt dlm tu la agent2 spa tu buat promotion..
aku berminat, so kne la register & byr deposit at least RM10..
lps tu buat appointment..aku plih hr ni sbb hr ni aku cuti..
sblm pape hal, dier akn isi 1 form dlu..soal selidik byk bnde la..
dier akn tnye; smoker x?pnah buat surgery x?pkai product ape?tabiat pemakanan?mcm2 lg la..very detail..
lps semuanye settle..bermulalah ceritanya....hehe..

masuk2 je, aku nmpk ni dlu..



ni ruangan menunggu..
klau dah duduk, rse mcm xnk blk..hehe..

ok..proceed..1st skali dier mulakn dgn kaki dlu..dier basuhkn kaki korg kt cni..



lps tu kaki direndamkn dalam ni :


ni gmba hiasan je..aku x sexy mcm tu ok..hehe..
hmm..mmg mcm ni la mule2 td..air tu agk panas, tp lame2 suhu dier akn mesra dgn kaki korg..
kelopak2 rose tu yg buat aku suke tu..hehe..
dlm mse yg sme, korg akn diberi towel basah utk lap2 tgn & secawan green tea..
aku rse korg semua pn taw yg green tea ni khasiat dier lebih dr teh lain..
smbil kaki rendam, korg blh la relax2 menikmati green tea tu..magazine pn ade disediakn..
instrument yg dipasang kt ruangan tu pn mmg sedap didengar la..terase mcm berada kt zaman kuno jepun plak ble dgr muzik tu..hahaha..

ruangan foot spa


ok lps tu, aku dibawak ke 1 bilik..tp xde plak gmba bilik tu utk aku display kt cni..huhu..
ok, proceed..aku dibawak ke bilik yg sgt memalukn aku..nk taw knp?
sbb aku kne berpakaian agk sexy  skit..
tp mmg aku malu..smpai org tu tnye.."u ni..nmpk mcm malu je.."
agknye dier tnye sbb nmpk aku tersenyum2 kambing dgn pakaian aku tu kot..hehe..
aku pn trus gelak lps dgr dier tnye..aku jwb la.."mmg malu pn..hahaha.."
sape x malu beb?? klau korg pn, sure malu pnye la..
tp nsb baek just dier sorg je yg tgk aku berpakaian cmtu; utk body exfoliating je..
klau dpn rmai org, memalukn ok..wlaupn semua pmpn..hmm..nsb baek xlame..

ok, lps selesai body exfoliating, aku dibawak ke bilik khas plak utk sauna/jacuzzi..meh aku tnjuk gmba dier..

Sauna & Jacuzzi..
another Sauna & Jacuzzi room..

emm..time ni, aku kne plih utk sauna atau jacuzzi..so which one?


SAUNA....
...OR...

...JACUZZI..??

so i decided to choose jacuzzi.. sauna sgt2 pns, aku tkt aku xthn nnt.. 
lgpn, byk sgt syrt sblm msuk sauna tu..klau org xthn, blh tmuntah dlm tu..
lg2 org yg makan byk sblm msuk..syrt lain, jgn pkai any metal material..sbb tkt heat skali, burn plak kulit nnt..
lgpn aku ni masih golongan muda..bkn golongan tua utk dinyahkn toksin yg byk dlm bdn tu..nnt dah tua aku nk try yg ni plak kot..hehe..
tp kn..jacuzzi mmg best..selame ni org 'the sim' aku je yg aku arahkn msuk dlm jacuzzi tu..
hr ni aku pnye giliran plak..hehe..mcm x caye..
dlm tu air pns suam, skali dgn pressure..dier sediakn tempurung kelapa skali, utk jirus2 air ke badan..dgn buih2 sabun yg penuh..mcm permaisuri plak aku rse..hehe..
duration utk jacuzzi ni = stgh jam..=)

ok, lps da berseronok maen air, aku diarahkn utk mndi shower..
lps tu, g facial plak..hehe..
aku sblm ni pnah g facial skali..tman mmbr aku, faradib..
tp tu bkn kt spa..kdai kecik je dlm the store kangar..hehe
facial dier pn x lme..simple2 & skjp je..
tp berbeza dgn yg ni..mcm2 la dier buat..urutan muka, kepale, rawatan muka, mask, soskin & mcm2 lg la yg dier sapu..sejam lbh jgk la kot utk muke saje..gile r..
dier kate, aku xde serious skin problem..cume yg buat kulit aku ade problem skit sbb matahari..
kn mase kt perlis dlu, terlalu expose to sunlight..dah la cuace kt sne pns..tu yg buat kulit aku agk rosak..
tmbh2 dlu aku suke keluar tnpe sapu ape2 pn kt muke even powder..
kesedaran m'jge kulit aku tlmpau lmbt..
dah hujung2 sem br aku nk start jge muke dlu..huhu..mnyesal la plak..
dier nasihatkn aku, lps ni jgn xpkai sunblock..sunblock tu pntg, even korg keje dlm aircond skalipn..sbb cahaya lmpu pn mendatangkn bhye jgk pd kulit..ceh..pndainye aku..mengalahkn pakar kecantikan..haha

ni blik facial..tp td aku x facial kt cni..
aku dpt bilik privacy yg utk sorg..hehe..bestnye..=)

ok..berakhirlah sudah cerita pengalaman aku ke spa..
total duration kt dlm tu = lbh kurg 3 jam la...
tp sgt2 relax+restore+revitalise..hehe..
ok, hope u enjoy reading.. tata..=)


2 comments:

aenmatderis said...

esok gua pi.
gua bru dpt gaji.


gua gian duit...
hahahaha

~ ika popo ~ said...

haha..bab mengabiskn duit mmg sng weyh..pegi la..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...