Thursday 13 September 2012

IKEA =)


Assalamualaikum semua.. =)

Korg sihat?harap2 semua sihat alhamdulillah..
Semalam aku g jalan2..yela dah lame x jalan2 ngn HERO sebab cuti sem lame haritu..so banyak jugak tmpat ktorg pegi semalam..
Starting with Plaza Alam Sentral atau nama manjanya PAS, IKEA, The Curve, Tesco & penutupnye kami makan2 kat Seksyen 18.. 
Hari ni aku x nk cerita betapa seronoknye tengok deco kt dalam IKEA tu..2 kali datang 2 kali jugak teruja..HERO apatah lagi ;p
Ape yang aku nk cite hari ni cume tentang MAKAN!! =)
Harap semua jangan terliur ye..hehe..


click photo to enlarge

Percaye x makanan sebanyak ni cume ktorg berdua je yg makan??
Ktorg memang jaguh bab2 makan ni..semuanya licin tanpa ada sebarang unsur pembaziran.. hehe..(ayat karangan SPM ;p) 
Benda wajib klau korg smpai IKEA ni of coz la meatball dier..
Bukan aku je yg kata..tapi semua orang cakap benda yg sama..
Bagi aku meatball dier sgt sedap..ni 2nd time aku makan..
yg lain semua 1st time..saje nk try klau boleh semua menu ;p
Ape yg special tntang meatball ni of coz la sauce dier yg brown color tu..bukan black pepper but maybe some kind of mushroom sauce..rse dier sgt2 creamy which SEDAP GILA!!!
Pasta tu boleh la..xde la sesedap mane..x boleh lawan dengan yg aku masak..(masuk bakul angkat sendiri ;p)
Chicken wing tu sedap tapi aku lagi suke pizza hut punye..
Salmon pn boleh tahan sedap..tapi kek coklat tu mmg sedap!! 
Dark Chocolate Almond Cake..selain meatball, ramai jugak orang recommend yg ni..klau korang datang sane, silalah try =)


HERO: Peace (^_^)V

Makan malam plak ditaja oleh HERO..tq HERO =)

Aku x ingat nama kedai tapi ade la perkataan Anggerik kot..
Lokasi: Seksyen 18..makan nasi lauk ikan siakap steam, tomyam, sotong tepung, daging merah dan bermacam2 lagi..haha..
Semuanya sedap + harganya murah..bagi aku murah sbb kami makan agak banyak tapi harga baru around RM50..
Ape yg penting, semuanya licin tanpa ada sebarang unsur2 pembaziran..hehe..kehebatan kami mmg x dapat disangkal lagi!



Ok la..malas nk tulis panjang2..
Ni pn da cukup panjang rasenye..
Kepada yang sudi bace, tqvm..
Selamat menyambut Hari Malaysia..
Take care..tata =)


2 comments:

HERO said...

bukn maen kembung lg perut kite kn...hehe

~ ika popo ~ said...

mkn pnye pasal naseb baek fon awk x hilang...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...