Wednesday 22 February 2012

Bernasib baek =)


Hye..Asalamualaikum semua..

hari ni aku blk kje awl, sbb tu blh update blog =)
hmm..memandangkn hari ni result exam klua, cite paling hot hari ni mmg la pasal result kn..
x sangke aku blh lulus sume paper..igt akn ade fail 1 paper..huhu..
mmg la sblm ni x pnah fail stiap kali final exam..tp perasaan bakal fail tu ttp ade..tp Alhamdulillah..aku masih tergolong dlm golongan org yg selalu bernasib baek..
knp bernaseb baek??mane x nye..utk pengetahuan semua, aku ni tersangat pemalas nk belajar..tmbh2 mood aku mcm x nk smbg study je time masuk degree hari tu..
tp bile carik kje pn susah time cuti pnjg lepas abes diploma hari tu, aku pn amek kputusan utk smbg study..kire jmpe lg la mmbr2 diploma dulu..bajet dah x nk jmpe dah sbb nk kje..haha!
so, aku masuk study dgn penuh rase x bersemangat..
selalu nangis2 mengadu kt HERO yg aku x nk blaja lg..
kt dlm klas pn x focus..dlm bilik pn lgsg x nk study..
klau ade pn, cume buat tutorial lecturer yg garang/psycho je..klau x, jgn harap la~~
assignment pn suke buat last minit..sgt teruk! study pn utk test je..
ade tu, paling teruk, esk nk test pn aku blh kate "ah, lantak la.."smpai seteruk tu!
tapi mase nk final, hambek kau! time tu baru la nk blaja balik utk semua sbjk! 
sbb blh kate semuanye mcm aku x focus dlm klas..
mmg la sblm ni pn aku selalu study last minit..
tp kali ni, study last minit yg mcm x taw pape yg aku blaja dlm klas..sangat teruk!
aku t'sgt malu sbnanye tgk rumet aku rajin buat kje..
mse form 5 dlu pn, aku malu ble bdk2 dorm aku study, aku pulak x buat pape..
so nk cover punye pasal, aku pn kluarkn la set LK aku, buat je semua latihan yg ade..kononnye study mcm mmbr lain..padahal, hobi aku mmg melukis..aku buat LK mcm maen2 je nk hiburkn hati..sbb aku enjoy dgn sbjk tu..nmpak mcm rajin..padahal, nk cover line pemalas! huhu..
naseb baek result SPM memuaskn hati.. =)
perkare yg same berulang bile aku masuk U..
naseb aku selalu baek termasuk la utk kali ni..
aku x sngke, dalam2 x nk smbung study tu result aku menghampiri pointer dekan! Alhamdulillah..
lgsg x teruk mcm yg aku sangke..
tapi cume agk sedih dgn sbjek BEL..
mase presentation tu aku cube present sebaek mgkin..tp lectrr tu mcm x berminat je sbb dier mcm x faham ape yg ktorg present..tajuk pn ke arah engineering..dier lectrr BEL, mne la nk amek pusing sgt..so, rase sgt hampeh..huhu..tmbah2, report writing ktorg pn ntah mcm ape la agknye..sbb tu la aku x puas hati dgn result BEL aku..hmm..yg lain2, ok la jgk..more than what I'm expected..
aku tersangat teringin jadi budak yg rajin belajar tp xtaw la bile aku blh jadi mcm tu..
sbb aku secara fitrahnye mmg pemalas..haha..
cume 1 je cara yg aku rase terbaek..kawen time study..hehe..
ble dah kawen, msti rajin study sbb dah nmpk mase depan..
x mgkin la nk pemalas lg nk study klau xnk mase dpn perkahwinan hancur..hidup susah sbb kje x bagus..
lgpn, blh study same2..x mcm couple..jge batas mcm mne pn, hbgn tetap terlarang+tak sah disisi agama..
so klau dah kawen, msti rase lebih diberkati..ececeee... ;p
hmm..1 lg aku rse antare sebab aku selalu bernaseb baek ; doa selalu dimakbulkan..wallahualam..
aku pernah terbaca satu info..




doa kita akan lebih baek klau dlm doa kite tu melengkapi ciri2 dibawah :
*berdoa seikhlas hati
*mesti yakin Allah akan makbulkan doa kte, tnpe rase ragu2
*mengandungi doa utk ibubapa, utk seluruh muslimin & muslimat


jadi, x la kite terlalu mementingkan diri hanye berdoa utk diri sndri je..
aku mmg amalkan ni sejak aku taw info ni..alhamdulillah, byk doa aku yg termakbul..
klau x makbul tu, mgkin blm tbe masenye utk Allah makbulkn doa tu..atau mgkin Allah dah tetapkn sesuatu yg lain yg lebih baik utk kte..wallahualam


~sekian~

2 comments:

lockluck said...

tahniah2...sebenarnya xda org bernasib buruk kat dunia ni melainkan dia compare nasib dia dgn org g lebih bernasib baik...hehehe

~ ika popo ~ said...

Haha,taw xpe..anyway,tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...