Thursday 2 February 2012

Sedih...


Slamat pagi semua..pagi2 lagi aku dah sedih..sori la klau korg rse aku x patut luahkn ni kt blog..tapi aku dah anggap blog ni mcm diary hidup aku..so aku rse lebih lega lepas luahkan ape yg aku rse dalam blog ni..aku sedih sgt pagi ni..nk taw sbb ape?hmm..mak aku sllu compare aku & adk beradik ktorg dgn ank org lain..yg paling kerap terkena of coz la aku sbb org yg di-compare-kn tu sebaya dgn aku..org tu sepupu aku sndri..aku sgt rapat dgn dier sjak dari kecik..wlaupn mak sllu compare aku dgn dier, aku ttp x pnah benci cousin aku tu sbb aku syg sgt kt dier..aku dah lme sgt x jmpe dier sbb dier study oversea..last webcam ngn dier pn mse rye aidilfitri hari tu..tp klau kt fb tu, sllu jgk ktorg chatting..semua org yg knal aku, mmg akn taw yg aku ni ssh bgn tdo..kejut byk kali baru la bgn..pg td time mak kejut, mak membebel sambil compare aku dgn cousin aku tu..katenye cousin aku tu blh diharap..bgn subuh sendri, siap kejutkn ibunye lagi..buat sarapan sendri tnpe disuruh..mak membebel lagi, kata phone aku tu x pnah digunakan utk set alarm bgn subuh..pdhal mak xtaw, alarm aku tu aku dah mmg sedia set waktu subuh for everyday..setiap hari alarm aku akn berbunyi pd waktu yg sme utk bangunkn aku subuh..klau x caye, sila tnye room-mate aku..dier rajin tutupkn alarm aku yg memekak pagi2..kdg2 aku sedih, kenape harus mak compare aku dgn ank org lain?aku jgk ade hati..mesti la aku terase bila mak sllu compare aku dgn ank org lain..mak x bersyukur ke dpt ank mcm aku?aku rse, kami adk beradik x la tlmpau teruk..xpnah kami pakai dedah2 sana sini, seksi, free hair mcm ank org lain..kami semua pn, bukannye x pndai memasak..bukan x pndai mengemas rumah..hmm..maaf la mak, aku x reti nk jadi mcm ank org lain..ini la diri aku..aku x reti nk buat sarapan pagi dgn sendirinye sbb mak sllu nmpk kesalahan kami..kdg2 bile buat sesuatu yg disuruh, kne bebel sbb x menepati ape yg mak nak..dan lg pedih, dituduh memandai2..sbb tu aku xnk buat pape dlm rumah ni tnpe disuruh sbb xnk dituduh memandai2..lgpn, aku malu utk tnjukkn perubahan dri aku pada org..klau tbe2 aku buat sarapan pagi2, msti org lain pelik kn??aku x suke buat semua tu..klau aku nk masak, aku akn pergi ke dapur sendri tnpe disuruh..aku plg x suke bile aku masak, mak masuk dapur dan membebel ape yg aku buat tu itu dan ini x kena..aku masak mmg suke biar ape saje barang yg aku gune dlm sinki dlu..dah siap masak, baru basuh kesemuanye sblm makan..mak pulak suruh aku membasuh smbil memasak sbb mak lgsg xnk tgk sepah2..aku ni blm pro lg utk buat 2 kje dlm 1 mase..huhu..ntah la..sbb tu aku lg prefer kje dari dduk rumah..duit pn dpt, hati pn senang..aku sgt rapat dgn ayah aku..wlaupn mak aku sgt byk berjasa, tapi aku ttp lebih rapat dgn ayh sbb ayh understanding & sporting..kdg2, aku rndu nk blk rumah sbb rndu kt ayh aku..Ya Allah, ampunkanlah aku sbb bersifat kejam~~

2 comments:

lockluck said...

My mom slalu compare aku ngn Ronaldo...so sad

~ ika popo ~ said...

Haha..sbb ensem sgt kot :-P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...