Thursday 29 March 2012

Aku masih Ika....


Assalamualaikum semua..sihat??harap sihat.. =)

tq sbb sudi klik entry ni utk follow perkembangan aku..ceh,perasan! ;p
sbnanye semenjak 2menjak ni, aku cuba lakukan skit perubahan utk diri sendiri..
'klau rase nk berubah, biarlah berubah ke arah kebaikan'..pesanan ni sesuai utk semua & utk diri aku sndri..
malam tu, byk jugak yg cousin aku terangkan and it makes me think so many thing..
bile aku dduk sorg2 aku terfikir, smpai bile aku nk mcm ni?
dah terlalu lame rasenye aku mendedahkan aurat aku..
baju yg ikut bntuk badan, tangan x tutup, kaki x tutup..semua tu aurat yg dah terlalu lama aku dedahkan..
memang aku bertudung, tapi ape makne tudung tu klau masih menampakkan bentuk tubuh..
lagi aku fikir, kte xtaw pun usia dunia ni tinggal lagi berapa lama..
smpai bile aku nk mcm ni?sempat ke aku berubah klau bukan sekarang?takutnye bile fikir semua tu..bumi ni dah tua, macam2 bala Allah boleh menimpa..
so aku cube berubah sikit2 dulu, slow2..
so I really hope org2 semua blh support aku, bkn menjatuhkan semangat aku..
support aku tu means *don't look at me like an alien..hehe* 
ye la..tbe2 je pkai stokin+handsocks, mmg nmpk pelik tp klau boleh jgn pndg aku dgn pandangan pelik..huhu..buat mcm biase je..sbb aku masih ika yg dulu..(^_^)
lg 1,*don't u ever say anything like this: eleh, dah berubah konon.tapi masih lagi bla..bla..bla..*ini boleh melemahkan lagi semangat aku..nobody's perfect..aku sedang cube berubah slow2..so don't expect too much..
aku masih lg ade hubungan dgn HERO, tapi ktorg dah x macam dulu..no more holding hands..it is prohibted! hehe..
xpela, biar dgn cara ni, insyaAllah klau ade jodoh nnt kemanisan rumah tangga tu masih ade =)
lg 1, ktorg xde la sllu sgt berjumpe all the time mcm dlu..skrg ni aku suke berkepit dgn budak2 rumah..haha..sgt2 seronok housemate aku ni..aku happy dduk rumah ni wlaupn baru2 ni sewa rumah dah pun dinaikkan..huhu..i have to spend about RM200 per month and it's quite expensive actually..so right now i think i need some financial help from my dad every month..hehe
hmm..byk jgk yg aku cube ubah tp 1 je yg masih lg sgt susah..
nak taw ape??"malas!"hehe..aku masih lagi xreti nk bukak buku tiap2 hari wlaupn keje ade byk, bkn xde kje..
dah smpai klas baru la keluar dialog mcm "oh..ade kje ke??" - "la..ade kje ke?lupe..." padahal x check pn.. *hampeh btol!
aku sbnanye dah terbiase dari dulu x bukak buku tiap2 hari, tu yg jd susah..kne la tnggu test atau exam..baru la terhegeh2 nk bukak..
tapi skrg ni aku byk berdoa, mintak Allah tolg aku buang prangai malas aku ni..ayh htr aku study tp aku buat mcm remeh temeh je..x amek berat sgt pn hal study ni..
ape nk jadi ni?? ika~ika~~
#cubalah berubah..
insyaAllah akan rasa lebih selamat & gembira =)

2 comments:

HERO said...

insyaAllah...

Eisha Sha said...

Innallaha Ma'ana :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...