Tuesday 20 December 2011

Masalah jerawat??jeragat??



Assalamualaikum to all readers..hari ni aku nk share cara2 mengatasi masalah jerawat & jeragat..bagi korg yg mmg click utk bace tntg jerawat SAHAJA, sila bace smpai gambar pertama SAHAJA..hehe..sbb next pictures tu xde kaitan lgsg pn dgn tajuknye..aku cume nk smbung cerita tntang hari Sabtu yg lepas..hari Sabtu lepas, sebelum bertolak ke Sunway Pyramid, aku pegi Poliklinik Zulkifli dulu..mgkin ramai jgk antara korg yg mengalami masalah yg sme mcm aku..nk taw ape masalahnye??hmm..jerawat/ruam2 merah kat bahagian belakang/depan badan..mgkin terjadi sbb peluh..biase la tu kn..hmm...mmg agk malu utk share 'ketidaksempurnaan' diri aku kt cni..but nobody's perfect right?? so anggap la aku share ni utk membantu korg/mereka yg bermasalah jerawat..I'm trying to help u and myself as well..sebelum ni aku pnah try beli sabun berubat kt farmasi tp x jln jgk..so I think I have to do something..hmm..msti la kena cuba siapkn diri mnjadi perfect sblm kawen kn..hehe..bcuz I believe that a husband deserves the best from his wife.. =)..ape2 hal kita cuba dulu..sbb nk pulihkan masalah ni, bukan makan masa setakat sehari dua..sbb tu la kne cari solutionnye start dari skrg..so, hari tu aku ade google search tntg jerawat..pastu terjumpa plak Poliklinik Zulkifli ni..dlm Malaysia ni x byk klinik yg dibuka khas utk masalah jerawat sahaja..Poliklinik Zulkifli ni antara klinik yg dibuka khas utk masalah jerawat & jeragat sahaja..nasib baek jgk la klinik ni kt seksyen 18..xjauh nk pegi..masuk2 je dlm klinik, pegi kaunter pendaftaran, receptionist tu pndg aku pelik je..huhu..dier tnye aku, "dtg sini utk masalah ape?"..aku just ckp masalah jerawat je..pastu dier pn terus kate "cantiknya kulit..xnmpk jerawat pn.."hmm..ok, aku dah taw knp dier pndg aku pelik..so aku ckp la.."bkn muka tp badan"..pastu dier terus ckp, kt sini xde rawatan utk jerawat badan..Ya Allah.. perasaan aku time tu mmg hampe la..xtaw plak xde rawatan utk masalah badan..so aku just ckp ngn dier, nk cover line pnye pasal.. "xpe la..sy ade jgk masalah parut jerawat kt muka.."hmm..tp betul la jgk..sbb ade 1 parut jerawat kt muka aku ni mcm xnk hilang je..huhu..so lps tunggu hmpir 2 jam, baru la aku dpt masuk jumpe dktr..huhu..soalan ptme yg dktr tnye, "apa masalah awk ni?"..hmm, aku pn ckp la, parut jerawat..dktr carik2, siap gune kanta..dktr kate, "1 ni je?lagi, masalah lain?"..time tu baru la aku terus terang masalah yg sebenar aku ni..aku ckp la yg aku xbrani nk ckp sbb receptionist tu kate xde rawatan utk badan..huhu..dktr sruh aku selak baju, pastu dier check, dier kate ade solution utk masalah aku ni..dlm hati : ee..ape la receptionist tu, nsb baek aku x terus blk td..huhu..so, dktr pn bg la Lotion utk belakang badan & krim utk bhgian depan..dktr kate, lps dah pulih, blh la sapu krim parut plak..krim parut yg dktr bagi tu blh gune for both face & body..jenama ni mmg dktr guna name sndri sbb dktr yg cipta krim2 utk masalah jerawat & jeragat..so, semuenye ade 3..1 lotion utk belakang, 1 krim utk depan, 1 lg plak krim utk parut..sila refer gmba kt bwh..hmm..semuenye RM153 termasuk service charge.. xpe, aku xksh asalkn aku dah berusaha utk selesaikan masalah aku ni..yg lain, aku serahkan pada Allah...


(click photo to enlarge)
kecik je..tp harga..mak oii!!
Eh, ade voucher Subway la dlm purse...=)
Ape lg..dah lapar, lama sgt kt klinik td..bedal la Subway plak!
haa..dah sampai pn Sunway Pyramid..
plg suke ruangan ni..sesuai dgn nama Pyramid tu..
mmg rasa mcm dok zaman Firaun..haha..
1st time pegi dulu, mmg lgsg xprasan ruangan ni..
Tujuan utama ke Sunway Pyramid, nk maen ice-skating..
nk tunaikan hasrat yg terkilan dulu..huhu..tp time ni x blh
maen lg sbb ade persembahan/pertandingan..
xde niat nk smbut X'mas pn..taw dosa..tp sgt terhibur tgk
persembahan diorg semua.. =)
Lps tu, pegi ToysRus plak..
mmg dari kecik suke tgk & beli mainan..
Paling suke ToysRus kt Yaohan, KL(nama baru: Parkson)..
1 lg kt One Utama (OU) sbb besar gile..lg 1 sbb ayh penah
angkat aku, pastu letak dlm umah mainan kt atas rak display..
best gilerrr....dok kt dlm umah kt ats rak tnggi...
bile nk turun, mengada2 sruh ayh sambut kt bawah..
xleh lupe smpai skrg.. =D
Cute kn mainan ni semua..kt umah, Barbie aku xpyh ckp la..
penuh 1 almari..siap dgn perabot2 skali..xnk buang..
mak kate nnt bg cucu mak maen..haha.. 
Sempat lg posing dlm butik F.O.S..
hmm...klau la aku dpt kete tu...
dpt jgk aku bli 3 helai baju kt F.O.S..biase la, tgh
YES (year end sale)..baju old school design, 3 for RM45..
sape xnk??mmg rugi..aku amek 2..1 lg bg HERO..
aku beli tshirt lelaki..bg aku, design baju laki lg cntik..
lg 1, aku bli pn sbb aku skrg ni dah x mnt baju size pmpn
sbb mostly size 'adik2' je..xckup kain..huhu..
lps penat jalan2, berseronok ice skating plak.. =)
~please click this link if u want to see~
gmba ni saje nk tnjuk tiket masuk kt pergelangan tgn tu..hehe
Dah penat maen, tngglkn Sunway Pyramid, pegi restaurant
ni plak..masih lg dlm area bandar Sunway..
nme restaurant ni, Flaming Steamboat Buffet..
mmg dah niat nk blanje Hero steamboat..RM28 per person..
korg nk makan ape?semua ade!!..mkn la sampai muntah~~
Mmg byk pilihan..dari appetizers smpai la desserts..
tmpt pn cantik..ktorg mkn kt tngkt atas..suasana
lebih conducive..siap ade chandelier lg tu.. =)
tgk muka je pn dah blh taw ape yg tersirat dlm hati
sang HERO..haha..


3 comments:

AdilaKaman said...

FLAMMING! sini ah aku nak pi. tak sampai2 pun. lagi. :P

HERO said...

hehehe..muke lapa tu...tp mkn xsmpai 15 mnt...da knyg..hahahaha....ika jgk yg bertahan...

~ ika popo ~ said...

pi la weyh..best kot..tp xdpt la hrga terbaek mcm kt Perlis dlu..kt sne kn sng nk dpt mkn murah..

popo : ika bab2 mkn ni mmg bertahan..hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...