Thursday 15 December 2011

Petua lambat beruban (girls only)



Assalamualaikum..Hello.. =)

hari ni aku nk share petua utk semua wanita2 di luar sana..
petua utk rambut lambat beruban..
senang je..petua ni mak aku sndri yg bagi..
mak kate ini petua org tua2 dulu..
mak amalkan petua ni dari zaman muda2 dulu..
aku rse petua ni berkesan sbb rambut mak masih xnmpk ubannye wlaupn umur dah pn 48thn..
nk taw ape rahsianye?senang je..
petuanye begini :
setiap kali hari pertama 'datang bulan', aku tulis 'period' je la ye..
ok, stiap kali hari pertama period, jgn basuh rmbut..
pendek cite, xpyh la bg kepala tu basah..
sehari je, utk hari pertama..
insyaAllahh, rmbut korg lmbt beruban nnt..
aku ade amalkn jugak..tp mse tu pn da form 4 kot..mcm da lmbt je..huhu..sbb mase tu aku br taw..
tp x la amalkan constantly..kdg2 aku terlupa jgk petua 1st day period ni..huhu
aku cite la ngn mmbr aku psl ni, dier kate, "mmg la..mak aku dah umur 50 pn blm beruban lagi.."
tp mak dier lg dahsyat dari mak aku..setiap hari sepanjang period mak dier x basuh rambut!
hui..aku xblh ikut kot yg ni..rimas kepala..huhu..
oh ye, lg 1 petua, dari mak jgk..
petuanye begini :
kurangkan makan bawang putih..
dlm masakan tu, jgn guna bwg putih terlampau byk..agak2 la..
org cina biasenye masak guna byk bawang putih..
tp rambut diorg cepat beruban ke?x sure la plak..
hmm..ok..tu saje..
tq 4 reading..tata..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...