Wednesday 14 December 2011

Tiba-tiba...


Assalamualaikum, slmt ptg semua.. =)

dah ptg baru aku bgn tdo..huhu..mne x nye, semalaman siapkn assgmnt BEL..sgt la bosan nk siapkn BEL tu..tbe2 otak mcm kaku bila buat BEL..pelik sungguh..
ni pn pkl 10 pg baru dpt tido..huhu..
hmm..ok2..bkn ni yg aku nk cite sbnanye..
hari isnin yg lps, lps dinner dgn HERO, tiba-tiba aku teringat zaman kecik2 dlu..
tiba-tiba aku teringin nk tgk lampu waktu malam..
tiba-tiba aku teringin nk berlari kt dataran rumput menghijau waktu malam..
dan yg paling aku teringin, nk maen air pancut rendah waktu malam!
air pancut rendah?ape tu?nnt aku tnjuk ye..hehe..
dlu mase kcik, ayh sllu bwk ktorg g ofice wktu mlm..
mase tu office ayh kt Jalan Raja Laut, KL..
sblh office ayh, ade Sogo..
selalu klau nk Barbie atau bday present, call ayh time ayh tgh keje, merengek mntak itu ini..haha.
punye la mengade2 ank ayh yg sorg ni..bile ayh balik kje, seronok tnggu dpn pintu..
lg seronok klau ayh bwk plastik Sogo! dah taw dlm tu ade mainan..haha..
hmm..sblh kiri office ayh plak ade lg 1 bangunan..
ktorg selalu maen air pancut rendah kt situ..
mak yg temankan..sampai masuk dlm kolam hiasan yg cetek tu..habis basah..hehe..tp xpe, asalkn seronok.. =)
kolam tu panjang sgt..lg la seronok ktorg bermaen..
ktorg akn buat benda yg sama almost every month..
sbb dlm sebulan tu, commonly ayh akan ade ke office wktu mlm..
so ayh akn bawak kite semua..
pastu singgah skali Dataran Merdeka..
berlari2 atas dataran rumput menghijau..
paling best klau jalan kt dataran merdeka tu kena block kiri dan kanan..
ape lg, ktorg pn berlari la..pastu duduk2 la tgh jalan tu..bkn senang nk dpt duduk tgh jalan..haha..
bile da pnt bermaen, ttdo dlm kete..smpai je rumah, ayh la yg terpakse angkat anknye ke katil..
hmm..rndunye aku saat2 tu..sbb tu tiba-tiba terkenang...
tp skrg aku kt Shah Alam..xkn nk menempuh jammed semata2 nk g dataran merdeka?mmg tak lah kan...
tiba-tiba aku teringatkan lorong yg biase kami lalu mase htr kakak & abg kt asrama seksyen 11 dulu..
selalu lalu waktu ptg, rmai org maen kt situ..layang2 la, ape la..
tp kali ni lalu waktu malam plak..
rupe2nye malam pn ramai org jgk..
so ape lg, ktorg pn datang la memeriahkn lg suasana.. =)


sukenye dpt tgk lampu.. =)

ini la air pancut rendah yg aku maksudkn tu..hehe
aku siap letak kaki lagi kt situ..org nk tgk pn tgk la....
tp air pancut rendah kt bgnn sblh office ayh dlu
letaknye dlm kolam..lagi feel~~basah abes!!

dataran rumput menghijau..bila tgk budak2 kecik berlari
kt situ, terkenang zaman aku kecik2 dlu..berlari
ats rumput kt dataran merdeka..

seronok tgk budak2 tu maen permainan lampu yg baling2 tu..
tp kt i-city lg byk..

dataran ni mmg terletak btol2 tepi jalan...

finally..tgk la muke aku tu..muke mengade2+puas
mengimbau kenangan zaman silam...

~Dataran Merdeka, Kuala Lumpur~
kt sini la dulu ktorg lari2 mase kecik..
rindunye bile tgk dataran rumput hijau ni..

night view..ktorg mmg biase pegi waktu malam..
siang2 kn panas~~
jalan antara padang & bangunan tu la yg sllu kne block..

tak ketinggalan mencelup kaki dan tangan dlm kolam ni..
pantang sungguh tgk air!

InsyaAllah, when i have my own child soon, i'll bring them
here like what my parents did..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...