Wednesday 9 November 2011

Big Apple Donuts =)


Assalamualaikum semua =)

sukacita dimaklumkan bahawa kat area umah aku da bukak Big Apple Donuts & Coffee.. =)
waa..seronoknye..memandangkan aku ni mmg a big fan of Big Apple Donuts, maka aku tersangat la exited bile dpt taw berite ni..
jom, ikut aku g Mydin Mall di mana Big Apple ditempatkan.. =)
mase cuti dlu, aku kje kt kedai yg ade dlm Mydin Mall tu jgk..
jaraknye dgn umah aku mmg x jauh..
naek kereta lbh kurg 5minit je..
klau jalan kaki, blh je..tp penat skit la..
klau nk exercise, blh aje..aku ngn adek pernah jln kaki.. =)
hmm...jom, aku tunjukkn lorong yg aku lalu setiap hari g kje..
mula2 skali sblm smpai Mydin Mall, kte akan terjumpa ni dulu kat roundabout..




night view...


ok kawan2, let me explain..
skali pandang, nmpk mcm masjid kn?..tp rupe2nye planetarium..
terletak betul2 ditengah roundabout..
cantik kan?..anyway, aku sndri pn blm pnah pegi lg..hehe
cuma adik je yg dah pernah pegi..tu pn ikut lawatan sekolah..
mse adik pegi tu baru lg siap..so, x berape complete lg dalamnye..
skrg xtaw la cane..nnt je la aku pegi..hehe..


hmm..bertentangan dengan planetarium tu plak ade MICB..
; Melaka International Bowling Centre..
rsenye siap dibina lbh kurg 2thn yg lepas..
aku blm penah pegi lg..cuma ayh & kaklong je yg dah pegi maen bowling kt dlm tu..
tersangat la dekat dgn umah aku..terletak di belakang office ayah..
MICB ni adalah bowling centre yg terbesar di Malaysia & even the biggest bowling alley in South East Asia..
terletak di kawasan MITC (Melaka International Trade Centre), di Ayer Keroh, Melaka..
hmm..sbb tu la haritu area umah aku agak jammed mase ade pertandingan bowling..
bas pn banyak, org2 dr luar negara pn ramai..
ok, jom aku tunjukkn MICB ni..






ok..lepas nampak semua yg aku tunjukkn tadi, baru la sampai Mydin Mall..tempat aku mencari rezeki mase cuti 4bulan dulu.. =)


pintu depan.. (sila abaikan tangan itu ;p)

pintu belakang


ok..tibalah kita di Mydin Mall..hehe..
hari Sabtu mggu lepas, Siti Saleha a.k.a Nora Elena ade dtg kt cni..
buat promotion utk Enchanteur..dari pukul 2-5ptg..
aku dgn adik mmg exited sgt nk pegi, bajet nk begamba dgn Nora Elena la ;p
tapi malangnye ktorg x pegi pn..
adik tu, dier yg semangat sgt, tp ptg tu dier tdo pulak..hehe..
aku plak, adik tido, aku jd malas nk g sorg2..
alamatnye dua2 x pegi la..padan muke..hehe..
ok2..kite continue cite utk tajuk asal..
Big Apple donuts.. =)
aku da google search gmba dier tp mmg xde..sbb dier baru dibuka..
so, ape yg ade ni cuma dari camera ktorg je la..


yg ni 'waikiki' namenye.. mmg fav. aku..
sbb tu beli smpai 2.. =)
yg kuning2 tu 'say cheese'..
pn fav. aku..cume aku lebih gilakan waikiki.. =)

see..Cassandra pn suke..=)
mase makan td, aku bg sikit kt dier..kesian sgt tgk
muka dier mengecak org makan..hehe


lepas dpt makan, mule la Cassandra tunjukkn perangai nakal dier..
tgk, ape yg dier buat ni....




Cassandra masuk dlm microwave!
aduhh...penat mak aku cuci microwave tu smlm..
hari ni dier masuk plak..x penah2 plak dier masuk..
mgkin salah aku jgk..lps panaskn makanan sblm tu, lupe nk tutup balik..huhu..
Cassandra, tolg jgn buat perangai cmni lg ok!


ok kawan2..cukupla sampai cni je..
klau terase nk dtg maen bowling atau g planetarium, silalah ke rumah aku..
ohh ye..aku akan bawak g botanical garden skali.. =)
klau nk dtg ramai2, boleh aku book homestay siap2..ade byk homestay yg dekat ngn uma aku..
klau nk dtg sorg atau 2, silalah tido di rumah aku yg kecik tu..huhu..
klau x selesa, bwk kemah, tido kt halaman umah aku ye..xde masalah..baru rase mcm g camping..hehe..xde la..gurau je..
ok, till then..nnt aku cite lg k..
gud nite..tata.. =)

2 comments:

HERO said...

big apple xsedap..:P....

~ ika popo ~ said...

Popo suke cover line ckp mknn xsdp.pdhal klau dpt mkn,x seda diri.hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...